Ερώτηση για τις μετακινήσεις εργαζομένων του
ΟΤΕ σε νέες υπηρεσιακές μονάδες με αδιαφανή, μονομερή και βλαπτικό για αυτούς
τρόπο
Το
τηλεοπτικό πρόγραμμα του OTE διατίθεται πλέον με .....................
δύο τρόπους: μέσω
διαδικτύου (Conn-x TV – ήταν ρυθμιζόμενο από την ΕΕΤΤ) και μέσω δορυφόρου
( OTE TV Sat – μη ρυθμιζόμενο από την ΕΕΤΤ). Το Conn-x TV ξεκίνησε τη
λειτουργία του τον Οκτώβριο 2008 και η δορυφορική τηλεόραση περίπου δύο χρόνια
αργότερα. Και για τα δύο προγράμματα υπήρχε ενιαία διαχείριση από κεντρική
Υπηρεσία του OTE σε ότι αφορά Μάρκετινγκ, Ανάπτυξη Προϊόντων, Παραγωγή,
Σχεδιασμό, Οικονομική Διαχείριση κ.λπ.
Τον Οκτώβρη του 2012 συστάθηκαν νέες υπηρεσίες με διακηρυγμένους
στόχους αφενός τη μείωση του εργασιακού κόστους με τη μεταφορά προσωπικού που
κατά την άποψη της διοίκησης ήταν πλεονάζον και αφετέρου τη δραστηριοποίηση σε
μη τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες όπως η δορυφορική ΟΤΕ TV, η ψηφιοποίηση αρχείων
και η τεχνική υποστήριξη σε κεραίες κινητής τηλεφωνίας προκειμένου να
αντισταθμιστούν έτσι απώλειες εσόδων από τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες. Η
Διεύθυνση Πωλήσεων Δορυφορικής Τηλεόρασης OTE TVσυστάθηκε και άρχισε την
λειτουργία της στο τέλος του 2012 στο Ψυχικό και σε αυτήν μετατέθηκε διοικητικό
προσωπικό για να εργαστεί σε πωλήσεις «πόρτα-πόρτα».
Συγχρόνως, συστάθηκε και ιδιαίτερη υπηρεσία, Υποδιεύθυνση
Επικουρικών Τεχνικών Λειτουργιών, στην Διεύθυνση Ειδικών Λειτουργιών στον
Κολωνό, όπου μετατέθηκε τεχνικό προσωπικό για την τεχνική υποστήριξη των
πωλήσεων δορυφορικής τηλεόρασης. Στην πραγματικότητα, όμως, καμία από τις δύο
νέες Υπηρεσίες δεν ήταν απαραίτητες για τη λειτουργία και την ανάπτυξη της
δορυφορικής τηλεόρασης, δεδομένου ότι οι έως τότε λειτουργούσες επιχειρησιακές
μονάδες κάλυπταν επαρκέστατα τις ανάγκες.
Συγκεκριμένα, μέχρι τη σύσταση της Διεύθυνσης Πωλήσεων
Δορυφορικής Τηλεόρασης, το έργο, δηλαδή την εγγραφή συνδρομητών στα προγράμματα
δορυφορικής τηλεόρασης, διενεργούσαν συγκεκριμένα κανάλια πώλησης, που
συνεχίζουν να το κάνουν και μέχρι σήμερα με επιτυχία και με σημαντικά
αποτελέσματα, στα οποία, βεβαίως, δεν περιλαμβάνονται πωλήσεις «πόρτα-πόρτα»
και, πολύ περισσότερο, δημιουργία ιδιαίτερης Διεύθυνσης Πωλήσεων.
Όπως είχε επισημανθεί και στην προηγούμενη σχετική κατατεθειμένη
ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ με αριθμ. Πρωτ. 10241/26-07-2013 που έχει μείνει αναπάντητη,
η επιλογή του προσωπικού που μεταφέρθηκε στις νέες υπηρεσίες έγινε με απόλυτα
αδιαφανή και διαβλητό τρόπο. Δεν υπήρξε κάποιο ενιαίο και αντικειμενικό
κριτήριο για την επιλογή των προς μεταφορά εργαζομένων και αυτοί επιλέχθηκαν
καταχρηστικά στη βάση του απόλυτου διευθυντικού δικαιώματος καθώς ανάμεσα σε
όσους κλήθηκαν να στελεχώσουν τις νέες υπηρεσίες δεν συμπεριλαμβάνονταν μόνο υπάλληλοι
των οποίων το έργο τους είχε καταργηθεί, ή περιοριστεί στο πλαίσιο των
προηγούμενων επαναλαμβανόμενων αναδιοργανώσεων της εταιρείας, αλλά και
υπάλληλοι των οποίων οι υπηρεσίες έχουν τεράστια ελλείμματα προσωπικού και
ενδεχόμενη απομάκρυνσή τους από αυτές δημιουργεί τεράστια λειτουργικά
προβλήματα.
Σε αυτές τις Υπηρεσίες , λοιπόν, μετέθεσαν χωρίς τη θέλησή τους,
χωρίς προκήρυξη, χωρίς περιγραφή έργου, χωρίς κριτήρια επιλογής, «λόγω
υπηρεσιακών αναγκών» όσους οι διοικούντες αυθαίρετα επέλεξαν. Συγκεκριμένα,
τοποθέτησαν σε αυτές τις θέσεις 350 εργαζόμενους που είτε δεν αποχώρησαν μέσω
προγράμματος εθελουσίας εξόδου ενώ μπορούσαν, είτε αποτελούσαν ενός είδους
«απειλή» για τους προϊσταμένους τους λόγω αυξημένων τυπικών προσόντων είτε
αντιδρούσαν σε παρανομίες/παραλείψεις/παρατυπίες που υπέπιπταν στην αντίληψή
τους Επιστέγασμα αυτής της πολιτικής είναι ο αποκλεισμός του προσωπικού της ΟΤΕ
TV από μεταθέσεις, προαγωγές κ.λπ. προς άλλες υπηρεσίες του OTE, που
όπως φαίνεται αποτελεί οδηγία της Γενικής Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού προς
τους ΒΡ (business partners) και τις εμπλεκόμενες Υπηρεσίες.
Επειδή, είναι προφανές ότι στόχος της διοίκησης του ΟΤΕ ήταν η
ψυχολογική πίεση προς τους εργαζόμενους ώστε να τους πιέσουν να αποχωρήσουν με
το επόμενο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου.
Επειδή, η αποδυνάμωση των τεχνικών υπηρεσιών από απαραίτητο και
εξειδικευμένο προσωπικό που μεταφέρθηκε στις νέες υπηρεσίες επέφερε ακόμα
μεγαλύτερη υποβάθμιση στην ποιότητα των παρερχομένων υπηρεσιών στους πολίτες.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1) Σκοπεύουν τα Υπουργεία που
εποπτεύουν τον ΟΤΕ να ασκήσουν πίεση ώστε να επιστρέψουν στα καθήκοντά τους
όσοι από τους εργαζόμενους στην Διεύθυνση Πωλήσεων Δορυφορικής Τηλεόρασης και
την Υποδιεύθυνση Επικουρικών Τεχνικών Λειτουργιών μετακινήθηκαν εκεί παρά την
θέλησής τους – θύματα εκδικητικών πρακτικών – και να ενσωματωθούν στις
επιχειρησιακές μονάδες του ΟΤΕ από τις οποίες προέρχονται; Να αποκτήσουν εκ
νέου ρόλο δημιουργικό, ανάλογο της εξειδίκευσης, της προϋπηρεσίας και των
προσόντων τους;
2) Θα ασκήσει το δημόσιο μέσω της
συμμετοχής του στο ΔΣ του ΟΤΕ τα δικαιώματά του ώστε η Διεύθυνση Πωλήσεων
Δορυφορικής Τηλεόρασης και η Υποδιεύθυνση Επικουρικών Τεχνικών Λειτουργιών να
αναβαθμιστούν και να ενισχυθούν με νέες προσλήψεις ώστε να αποδώσουν έργο
και να συμβάλουν στην ποιοτική λειτουργία του οργανισμού;
Οι
ερωτώντες βουλευτές
Στρατούλης
Δημήτρης
Διαμαντόπουλος
Ευάγγελος
Γάκης
Δημήτρης
Καραγιαννίδης
Χρήστος
Μπάρκας
Κώστας
Μπόλαρη
Μαρία
Σταθάς
Γιάννης
Χαραλαμπίδου
Δέσποινα
Μητρόπουλος
Αλέξης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου