Περαιτέρω
μείωση του εργασιακού κόστους σχεδιάζει ο ΟΤΕ,
προκειμένου να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά του εν μέσω αντίξοων οικονομικών
συνθηκών και πολιτικών του ρυθμιστή, όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος του
οργανισμού Μιχάλης Τσαμάζ.
Σε συνέντευξή του στο Reuters, ο κ. Τσαμάζ είπε ότι η διοίκηση θα ξεκινήσει εντός διμήνου ή τριμήνου συνομιλίες με τους εργαζομένους με στόχο την περικοπή επιδομάτων και ωριμάνσεων, διαβεβαιώνοντας πάντως ότι η εταιρεία θα σεβαστεί τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας που συμφώνησε πέρυσι τον Σεπτέμβριο.
«Έχουμε τη συμφωνία με την Ομοσπονδία. Μέλημά μας είναι να τη διατηρήσουμε και πάνω σε αυτή να καταφέρουμε να μειώσουμε το κόστος ακόμη περισσότερο. Δε θέλουμε να χαλάσουμε τη συμφωνία γιατί διασφαλίζει θέσεις εργασίας. Υπάρχουν μερικά πράγματα που μας τα επιβάλλει πια ο νόμος, π.χ. το πάγωμα των ωριμάνσεων», είπε ο κ. Τσαμάζ.
Στόχος του ομίλου είναι να περικόψει το εργασιακό κόστος στη σταθερή τηλεφωνία Ελλάδας, σε βάθος τριετίας-τετραετίας, στο 22-23% των εσόδων, από 35% που είναι τώρα.
Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί μέσω της τριετούς συλλογικής σύμβασης, της φυσιολογικής μείωσης του προσωπικού (natural attrition). Σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ, οργανισμός σχεδιάζει ακόμα και πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, υπό δύο προϋποθέσεις: ότι θα διορθωθεί το φορολογικό καθεστώς των επιδομάτων για τις εθελούσιες και ότι θα δοθεί η δυνατότητα αυτασφάλισης στο ΤΑΠΟΤΕ.
Τα νέα μέτρα θα επιτρέψουν να περικοπεί το εργασιακό κόστος σε βάθος τριετίας περισσότερο από τα 160 εκατ. ευρώ που είχαν ανακοινωθεί πέρυσι. «(Το 160 εκατ. ευρώ) θα ενισχυθεί... με βάση τον καινούριο νόμο, η μονιμότητα στον ΟΤΕ έχει αρθεί, οπότε συμφέρει το συνδικάτο να διατηρήσουμε τη συμφωνία που έχουμε για τα επόμενα τρία χρόνια και να συμφωνήσουμε από κοινού σε περαιτέρω μειώσεις. Αυτό θα αφορά σε διάφορα επιδόματα και ωριμάνσεις», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΟΤΕ αντλεί περίπου τα δύο τρίτα των εσόδων του από την κινητή και σταθερή τηλεφωνία στην Ελλάδα, όπου υφίσταται ραγδαία πτώση των εσόδων του καθώς ολοένα και περισσότεροι πελάτες του στρέφονται σε φθηνότερους εναλλακτικούς παρόχους.
Ο ΟΤΕ χάνει κάθε τετράμηνο περίπου 100.000 συνδρομητές σταθερής τηλεφωνίας, γεγονός που ο Οργανισμός αποδίδει περισσότερο στις πολιτικές του ρυθμιστή ΕΕΤΤ παρά στην οικονομική κρίση. «Ο ρυθμιστής έχει δημιουργήσει στον ΟΤΕ μεγαλύτερο πρόβλημα από ό,τι η οικονομική κρίση... αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα δε συμβαίνει με κανέναν άλλο ρυθμιστή στην Ευρώπη», είπε ο κ. Τσαμάζ.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, οι ρυθμιζόμενες τιμές λιανικής του ΟΤΕ κυμαίνονται σε επίπεδα 50% υψηλότερα από αυτές των ανταγωνιστών, σε σύγκριση με επίπεδο 10-15% μεταξύ ηγετών αγοράς και εναλλακτικών στην Ευρώπη.
Εφόσον η ΕΕΤΤ εγκρίνει τα νέα πακέτα λιανικής του ΟΤΕ, ο οργανισμός θα καταφέρει να μειώσει τη διαφορά τιμής του στο 20-25%, κάτι που θα του επιτρέψει να περιορίσει τις απώλειες πελατών και την πτώση εσόδων. Η εταιρεία αναμένει πτώση εσόδων γύρω στο 8-9% φέτος.
Πηγή: Reuters
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου