Πέφτει η διεθνής τιμή του πετρελαίου και στην Ελλάδα οι τιμές της βενζίνης ανεβαίνουν» είναι μια από τις πιο προσφιλείς επωδούς, όταν η ανάλυση για την αγορά καυσίμων παραμένει στην επιφάνεια και δεν εισχωρεί στα πραγματικά προβλήματα και τις παθογένειες του κλάδου.
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα έρχεται από την τελευταία καταγγελία – ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ που υποστηρίζει ότι .....
από τα τέλη Μαρτίου έως τα τέλη Αυγούστου η διεθνής τιμή του πετρελαίου μειώθηκε από τα 93 στα 88 ευρώ, την ίδια περίοδο που η τιμή της αμόλυβδης αυξήθηκε κατά 2%. Στη συγκεκριμένη ανακοίνωση, ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε ένα από τα συνηθέστερα λάθη, δηλαδή συνέκρινε την τιμή του πετρελαίου με αυτή της βενζίνης. Και όμως, όπως έπρεπε να γνωρίζουν όσοι ασχολούνται με τον κλάδο, το πετρέλαιο και η βενζίνη είναι δύο εντελώς διαφορετικά προϊόντα που τιμολογούνται ανεξάρτητα, όχι μόνο στη χώρα μας επειδή το «αποφάσισαν» οι… εταιρείες αλλά διεθνώς, επειδή αυτή είναι η πρακτική της αγοράς.
«Υπάρχει μια λανθασμένη εντύπωση ότι όταν ανεβαίνει το αργό, πρέπει να ανεβαίνει η βενζίνη, και όταν πέφτει το αργό πρέπει να πέσει και η βενζίνη. Πρόκειται για παρανόηση», τονίζουν στο Capital.gr πηγές του ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων. Πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι εξελίξεις στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια: το κλείσιμο αρκετών διυλιστηριακών μονάδων είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί η ζήτηση και να ασκούνται πτωτικές πιέσεις στο αργό. Αντίθετα η προσφορά μικρότερων ποσοτήτων διυλισμένου προϊόντος (βενζίνη) είχε αντίθετο αποτέλεσμα και πίεσε προς τα πάνω τη διεθνή τιμή της βενζίνης. Ειδικά για φέτος το καλοκαίρι αναφέρουν οι ίδιες πηγές είχαμε το φαινόμενο να πέφτει το αργό καθώς αυξήθηκε η παραγωγή της Σαουδικής Αραβίας και μπήκε ξανά στην αγορά η Λιβύη, την ίδια στιγμή που λόγω εποχικότητας η ζήτηση για βενζίνη ήταν αυξημένη και πίεζε προς τα πάνω τις τιμές του προϊόντος.
Διαβάστε περισσότερα στο www.capital.gr
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα έρχεται από την τελευταία καταγγελία – ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ που υποστηρίζει ότι .....
από τα τέλη Μαρτίου έως τα τέλη Αυγούστου η διεθνής τιμή του πετρελαίου μειώθηκε από τα 93 στα 88 ευρώ, την ίδια περίοδο που η τιμή της αμόλυβδης αυξήθηκε κατά 2%. Στη συγκεκριμένη ανακοίνωση, ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε ένα από τα συνηθέστερα λάθη, δηλαδή συνέκρινε την τιμή του πετρελαίου με αυτή της βενζίνης. Και όμως, όπως έπρεπε να γνωρίζουν όσοι ασχολούνται με τον κλάδο, το πετρέλαιο και η βενζίνη είναι δύο εντελώς διαφορετικά προϊόντα που τιμολογούνται ανεξάρτητα, όχι μόνο στη χώρα μας επειδή το «αποφάσισαν» οι… εταιρείες αλλά διεθνώς, επειδή αυτή είναι η πρακτική της αγοράς.
«Υπάρχει μια λανθασμένη εντύπωση ότι όταν ανεβαίνει το αργό, πρέπει να ανεβαίνει η βενζίνη, και όταν πέφτει το αργό πρέπει να πέσει και η βενζίνη. Πρόκειται για παρανόηση», τονίζουν στο Capital.gr πηγές του ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων. Πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι εξελίξεις στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια: το κλείσιμο αρκετών διυλιστηριακών μονάδων είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί η ζήτηση και να ασκούνται πτωτικές πιέσεις στο αργό. Αντίθετα η προσφορά μικρότερων ποσοτήτων διυλισμένου προϊόντος (βενζίνη) είχε αντίθετο αποτέλεσμα και πίεσε προς τα πάνω τη διεθνή τιμή της βενζίνης. Ειδικά για φέτος το καλοκαίρι αναφέρουν οι ίδιες πηγές είχαμε το φαινόμενο να πέφτει το αργό καθώς αυξήθηκε η παραγωγή της Σαουδικής Αραβίας και μπήκε ξανά στην αγορά η Λιβύη, την ίδια στιγμή που λόγω εποχικότητας η ζήτηση για βενζίνη ήταν αυξημένη και πίεζε προς τα πάνω τις τιμές του προϊόντος.
Διαβάστε περισσότερα στο www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου