Πηγή. kalamatanews για τα τμήματα 2 &3
1.Η Καλαμάτα
εορτάζει την Υπαπαντή του Χριστού.
Οι θρησκευτικές εορταστικές
εκδηλώσεις βρίσκονται σε εξέλιξη και χθες Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου 2016, έγινε
ο Πανηγυρικός Εσπερινός, ακολούθησε η .......................
αγρυπνία που άρχισε μετά τον εσπερινό και θα συνεχιστεί μεχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.
Στις ιερές εκδηλώσεις θα είναι παρών ο Πρόεδρος της
Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, ενώ την κυβέρνηση θα εκπροσωπήσει ο υπουργός Εσωτερικών, Παναγιώτης
Κουρουμπλής, Η
λιτάνευση της εικόνας θα ξεκινήσει στις 11 πρωί ενώ νωρίτερα ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας, Χρυσόστομος, θα
παρασημοφορήσει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Οι θρησκευτικές τελετές γίνονται με τη συμμετοχή πολλών Μητροπολιτών, ενώ το
μεσημέρι ο Δήμος Καλαμάτας θα παραθέσει γεύμα προς τιμήν του Προέδρου της
Δημοκρατίας.Ιερή Αγρυπνία ήδη έχει αρχίσει και θα συνεχιστεί
μέχρι το πρωί, στο
2.H Ιερή Εικόνα
Και Ο Ναός Της Υπαπαντής ..
H Ιερή Εικόνα της Παναγίας Yπαπαντής
βρέθηκε επί τουρκοκρατίας θαμμένη και μισοκαμένη, με αλλοιωμένα τα πρόσωπα της
Θεομήτορος και του Xριστού, στα ερείπια μικρής Εκκλησίας, κατεστραμμένης από
τους Τούρκους (πιθανόν το 1770), που χρησιμοποιούσαν οι κατακτητές ως
στάβλο.
Στο χώρο αυτό, νοτιοανατολικά του
υπάρχοντος Mητροπολιτικού και Καθεδρικού Iερού Nαού, κτίστηκε και καταστράφηκε
επανειλημμένα η αφιερωμένη στην Παναγία την Yπαπαντή Εκκλησία.
O σημερινός μεγαλοπρεπής
Μητροπολιτικός και Καθεδρικός Nαός, που θεμελιώθηκε στις 25 Iανουαρίου 1860 και
εγκαινιάστηκε στις 19 Aυγούστου 1873, έπαθε ζημιές με τους σεισμούς του 1886 και 1986, οι οποίες αποκαταστάθηκαν, ενώ απειλήθηκε από
πυρκαγιά στις 2 Φεβρουαρίου του 1914.
Tότε, η Iερή Eικόνα έπαθε σοβαρές
βλάβες, οι οποίες επανορθώθηκαν για δεύτερη φορά, μετά τις διορθωτικές
επεμβάσεις που είχαν γίνει ύστερα από την ανεύρεσή της.
H λιτάνευση της Eικόνας έγινε για πρώτη φορά το 1841, για την αντιμετώπιση κάποιας επιδημίας
βαριάς μορφής (πιθανολογείται ότι ήταν πανώλη), που είχε πλήξει την πόλη.
Kαθιερώθηκε, όμως, η λιτάνευση να γίνεται κάθε χρόνο, την ημέρα της γιορτής, το
έτος 1884.
3.Η Υπαπαντή Του Κυρίου
Η Υπαπαντή μπορεί να χαρακτηρισθεί
και Δεσποτική εορτή, αφού αφορά τον Κύριο, αλλά και Θεομητορική, αφού αφορά και
στη Θεοτόκο. Υπαπαντή θά πει προϋπάντηση, (από τό ρήμα υπαπαντώ, υπό + απαντώ)
καί έχει σχέση μέ δύο περιστατικά, πού βρίσκουν τήν εκπλήρωσή τους τήν μέρα
αυτή. Μόλις πέρασαν σαράντα ημέρες από την γέννηση του Θεανθρώπου, προσεφέρθη ο
Κύριος στο ιερό από τη μητέρα Του τη Θεοτόκο, και υπεδέχθη Αυτόν ο πρεσβύτης
Συμεών. Όταν πήρε αυτός στα χέρια του τον Κύριο της δόξης είπε το «Νυν απολύεις
τον δούλον σου Δέσποτα κατά το ρήμα σου εν ειρήνη…». Τώρα, δηλαδή, “Κύριε, ας
πεθάνω, αφού είδα το Σωτήρα του κόσμου”. Διότι αυτό περίμενε χρόνια ο δίκαιος
Συμεών˙ να δει με τα μάτια του τον Κύριο και Θεό του. Και πλέον ευτυχισμένος
μπορούσε να αναχωρήσει για το ουράνιο ταξίδι του. Ο σαραντισμός, ενώ είναι μια
πανάρχαια λειτουργική πράξη της εκκλησίας μας κι έχει τις ρίζες της στον
Μωσαϊκό νόμο, αυτός γίνεται σήμερα ως μίμηση της Υπαπαντής του Κυρίου.
Το εκκλησιαστικό γεγονός εξιστορεί ο
Ευαγγελιστής Λουκάς και αναφέρει ότι συνέβη σαράντα ημέρες μετά τη γέννηση του
Ιησού. Επειδή, σύμφωνα με το νόμο, ήταν το πρώτο παιδί της οικογένειας , έπρεπε
να αφιερωθεί στον Θεό και συγχρόνως οι γονείς να προσφέρουν σε Αυτόν μία μικρή
θυσία από ένα ζευγάρι περιστέρια.
Το ζευγάρι του Ιωσήφ και της Μαρίας
προϋπάντησε στο ναό ο υπερήλικας Συμεών, ο οποίος δέχθηκε τον Ιησού στην
αγκαλιά του και φωτίστηκε από το Άγιο Πνεύμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου